۷ نکته درباره دیجی کالا که قبل از خرید باید آن ها را بدانید

دیجی کالا

۱- چرا دیجی کالا ؟

در این روزها با استفاده حداکثری مردم از اینترنت میتوان دیجی کالا را یکی از مهم ترین و حیاتی ترین سایت ها در سطح ایران و حتی خاورمیانه دانست، این فروشگاه آنلاین همواره بین ۳ سایت برتر ایران بوده و از نظر بازار فروش اینترنتی، دیجی کالا را میتوان با در درست گرفتن حداکثری، چیزی در حدود ۸۰ درصد آن به عنوان پیشتاز سایت های فروش و کسب کار اینترنتی در ایران میتوان دانست.

ابتدای کار دیجی کالا را میتوان از سال ۸۳ و با فروش دوربین و تلفن همراه دانست ولی موفقیت های نسبی این فروشگاه آنلاین را، در بین سایت های فروشگاهی تقریبا از سال ۸۵ میتوان در نظر گرفت.

در ابتدا دیجی کالا کار خود را تنها با ۵ نفر شروع کرد، در سال ۹۲ کارمندان این شرکت به ۲۰۰ نفر رسیده بودند و در سال ۹۳ حدود ۷۰۰ نفر و در سال ۹۸ چیزی در حدود ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ده ها هزار نفر به صورت غیر مستقیم که این امر باعث ایجاد اشتغال فراوان و همچنین رونق کسب و کار های اینترنتی شده است.

اما هنوز برخی از افراد فروشگاه دیجی کالا را یک سایت بسیار کوچک میدانند و فکر میکنند که این سایت محصول پاره وقت کسی است که در اوقات فراغت مشغول به فروش اینترنتی میشود و نمیدانند چنین کسب و کار موفقی سال ها در جهت سهولت خرید مردم با ایجاد زیرسازی های فروان، مشغول به فعالیت می باشد.

۲- انواع زیر شاخه های دیجی کالا

مجموعه ی دیجی کالا را فقط محدود به یک فروشگاه آنلاین نمیتوان کرد، این مجموعه در راستای پیشبرد اهداف الکترونیک و اینترنتی دارای چندین زیر شاخه میباشد که برای مثال میتوان از موارد زیر نامرد :

۱-دیجی استایل که برای عرضه انواع لباس ها و اکسسوری و متعلقات به آن شروع به فعالیت کرده است.

۲-فیدبیو که در راستای ارائه کتاب های الکترونکی خود دارای چندین نوع محصول میباشد از جمله فیدیباکس و فیدیبوک و…

۳-دیجی پی، برای خدمات آنلاین الکترونیک

۴-دیجی کالا نکست برای سرمایه گذاری و توسعه دادن به فضاهای کسب وکار الکترونیک

۵-دیجی کلاب برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مشتریان.

۳- انواع محصولات دیجی کالا

فروشگاه آنلاین دیجی کالا در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر در تیرماه ۹۷ سوپر مارکت دیجی کالا با امکان توزیع ۳ ساعته کالا راه اندازی کرد.

این مجموعه با داشتن بیش از ۲ میلیون نوع محصول و حدود ۳ میلیون نفر بازدید کننده روزانه و  ثبت روزانه ۴۰۰ هزار سفارش و بیشتر از ۱۰ نوع دسته بندی محصولات که میتوان از مهم ترین آن ها به :

۱-سوپر مارکت که خود ارائه دهنده محصولات لبنی، پروتئینی، تنقلات، نوشیدنی، میوه و سبزیجات، صبحانه، کنسرو وغذای آماده، خشک بار و شیرینی و…

۲-خودرو، ابزار و اداری که اراده دهنده محصولات لوازم مصرفی خودرو، لوازم جانبی خودرو،لوازم جانبی موتور سیکلت، انبار داری و صنعتی و همچنین قروش خودرو و موتور سیکلت

۳-ورزش و سفر که ارائه دهنده محصولاتی مثل تجهیزات سفر، کفش ورزشی، لوازم ورزشی، پوشاک ورزشی و دوچرخه و لوازم جانبی

۴-مد و پوشاک دارای محصولات مردانه و زنانه و همچنین عطر ، ساعت، اکسسوری لوازم شخصی، بچگانه، کارت هدیه دیجی استایل و کارت هدیه

۵-آرایشی و بهداشتی که شامل ابزار سلامت، لوازم بهداشتی، لوازم آرایشی، لوازم شخصی برقی، زیور آلات و عینک آفتابی

۶-کالای دیجیتال از جمله تبلت و کتابخوان، لوازم جانبی کالای دیجیتال، لپ تاپ، کامپیوتر وتجهیزات جانبی، دوربین، ماشین های اداری، موبایل، کارت هدیه دیجی کالا و ساعت و مچ بند هوشمند (همچنین دیجی کالا برای شناخت هر چه بیشتر مشتریان اقدام به راه اندازی دیجی کالا تی وی کرده است که به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال عرضه شده میپردازد)

۷-خانه و آشپزخانه که دارای لوازم خانگی برقی، دکوراتیو، ابزار برقی، باغبانی، شست و شو و نظافت، صوتی و تصویری، خواب و حمام، آشپرخانه، ابزار غیر برقی، سرو وپذیرایی، نور و روشنایی، حیوانات خانگی و آشپرخانه صنعتی و کافی شاپ

۸-اسباب بازی کودک و نوزاد که شامل سرگرمی و آموزشی، ایمنی و مراقبت غذاخوری، گردش و سفر، بهداشت و حمام، خواب کودک، شوینده لباس کودک و نوزاد و لوازم شخصی

۹-کتاب، لوازم التحریر و هنر که شامل لوازم التحریر، آلات موسیقی، صنایع دستی، کتاب و مجلات،محتوای آمورشی، نرم افزار و بازی، فرش، محصولات مذهبی، فیلم، موسیقی، کتاب و نشریات دیجیتال و مترجم

اشاره کرد.

این مجموعه را بزرگ تر از هر فروشگاه یا هایپر مارکت در ایران میتوان دانست که با انواع و اقسام برندها و تولید کنندگان معتبر در راستای خدمت رسانی مشغول به فعالیت میباشد و برای تامین این کالاها درسال ۹۶ دومین مرکز پردازش کالا را راه اندازی کرد که بزرگرترین مرکز پردازش کالا در سطح خاورمیانه با مساحتی حدود ۱۰هزار مترمربع و سوله ای ۵ هزار متر مربعی میباشد که به راحتی میتوان محصول مورد نظر خود را در این فروشگاه پیدا کرد.

 

دیجی کالا

۴- شیوه کاکرد دیجی کالا

اما دیجی کالا از دو روش برای تامین کالاها برای دسترسی به مشتری استفاده میکند :

۱- کالاها را تهیه و خریداری و سپس به دست مشتری میرساند.

۲-کالاها را به صورت امانی برای فروشندگان میفروشد که این امر خود دارای شرایط ویژه ای برای تضمین کیفیت کالا در جهت رفاه حال مشتریان میباشد.

دیجی کالا با احداث چندین مرکز در سطح شهر تهران باعث ایجاد زیرسازی امکاناتی بسیار خوبی برای توزیع کالا شده علاوه برشهر تهران دیجی کالا در ۳۰ شهر بزرگ ایران نیز دارای دفتر فروش و انبار کالا میباشد.

۵- برتری های دیجی کالا

اما برتری ها و مزیت های خرید از دیجی کالا نسبت به شیوه های سنتی را میتوان در چند مورد مهم متذکر شد که شاید مهم ترین برتری، خرید آگاهانه و با بهترین قیمت، دانست به نحوی که با استفاده از دیجی کالا میتوانیم کالای مورد نظر خود را با مقایسه و بررسی های فراوان با دیگر کالاها به راحتی از داخل منزل با بهترین قیمت بازار بخریم.

همچنین تضمین اصل و با کیفیت بودن کالاها را نیز فقط با فروش کالاهای گارانتی دار میتوان فهمید در این راستا دیجی کالا ضمانت ۷ روزه بازگشت را برای عدم رضایت کافی مشتریان قرار داده است اما با تکیه دیجی کالا بر تامین و فروش کالاهای با کیفیت و اصل، نرخ برگشت کالاهای خریداری شده توسط مشتریان بسیار کم است.

۶- برخی از خدمات دیجی کالا

دیجی کالا امکان حمل رایگان، پرداخت درب منزل، سرویس رایگان ارسال هدیه و ارائه خدمات به مشتریان حتی در روزهای تعطیل را نیز برای رفاه حال مشتریان در دستور کار خود قرار داده است

شما پس از خرید، میتوانید به راحتی مطلع شوید که کالای شما در چه مرحله ای قرار دارد مثلا هنوز در انبار است یا تحویل پست داده شده یا… .

دیجی کالا در جهت حفظ سلامت کالای مشتریانی که از شهرستان ها ازین مجموعه خرید میکنند، از بسته بندی های مخصوص که محکم تر هستند استفاده میکند.

فروشگاه دیجی کالا برای توزیع سریع کالاها در سطح شهر تهران از حدود ۱۰۰۰ موتور سوار برای خدمت رسانی به مشتریان استفاده میکند.

دیجی کالا ضمن داشتن تنوع بالای محصولات با قرار دادن فروش ویژه های روزانه، محصولات شگفت انگیز روزانه، ایجاد طرح های تخفیفی قابل ملاحظه و ایجاد طرح های مشتری مداری باعث ایجاد رضایت کافی برای مشتری میشود.

۷- برتری دیجی کالا در رقابت

دیجی کالا در شرایط برابر فروشگاهی به نحوی که تمام فروشگاه ها (آنلاین و غیر آنلاین)  همه ی امکانات رفاهی مشتریان مثل اصل بودن، قاچاق نبودن، سلامت کالا و کالای دارای گارانتی، را در نظر بگیرند دیجی کالا با ارائه قیمت هایی کمتر از میانگین بازار در این امر نیز پیشرو است.

دیجی کالا با تغییر روند خدمت رسانی خود از فروش کالای دیجیتال به فروش دیجیتال کالا و استفاده از برندینگ سازی صحیح و مشتری مداری بسیار عالی باعث ایجاد اعتماد برای خریدهای آنلاین مشتریان شده است.

اما از برنامه های آینده دیجی کالا میتوان به اقدام فروش در سطح خاور میانه اشاره کرد که به زودی این امر نیز مستحق خواد شد.

این مجموعه اولین دریافت کننده نماد اعتماد الکترونیک میباشد و در جهت بالا بردن رضایت مشتریان خود از هیچ گونه تلاشی دریغ نمیکند.

اما پیشنهاد ما به شما برای استفاده حداکثری از خدمات این فروشگاه، استقاده از سایت تخفیف مخفیف برای بهره مندی کافی از تخفیف های موجود در این سایت میباشد.

(:

دیجی کالا

پاسخ